ពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជាជប៉ុន មានតម្លៃជិត $ ១,៥ ពាន់លាន

ពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជាជប៉ុន មានតម្លៃជិត $ ១,៥ ពាន់លាន

 

ភ្នំពេញៈ ការ​នាំ​ចេញ-​នាំចូល​​ទំនិញ​រវាង​​កម្ពុជា-​​ជប៉ុន​នៅក្នុង​រយៈពេល ៩ ​ខែ​ដើម​ឆ្នាំ​ ២០២២​សម្រេច​បាន​​​ជិត ១,៥ ​ពាន់លាន​​ដុល្លារ​​ កើន​​ជាង ១៥ ​ភាគរយ​បើ​ធៀប​នឹង​រយៈពេល​ដូចគ្នា​ឆ្នាំ​ ២០២១ ខណៈ​ជញ្ជីង​ពាណិជ្ជកម្ម​កម្ពុជា​ មាន​ឧត្តមភាព​​ជិត ៣០០ ​លាន​ដុល្លារ​។ នេះ​បើតាម​​អគ្គនាយកដ្ឋាន​គយ និង​រដ្ឋាករ​កម្ពុជា​។

តារាង​ស្ថិតិ​ជញ្ជីង​ពាណិជ្ជកម្ម​ទំនិញ​ជា​មួយ​ប្រទេស​សំខាន់​​របស់​អគ្គនាយកដ្ឋាន​គយ និង​រដ្ឋាករ​កម្ពុជា​ បង្ហាញ​ថា ចាប់​ពី​ខែ​មករា ដល់​ខែ​កញ្ញា ឆ្នាំ ​២០២២ ការ​ធ្វើ​ពាណិជ្ជកម្ម​​កម្ពុជា​​-​ជប៉ុន មាន​ទឹក​ប្រាក់​សរុប ១ ៤៩៩,៥​ លាន​ដុល្លារ កើន​ឡើង​ចំនួន​ ១៥,១ ​ភាគរយ​បើ​ធៀប​នឹង​រយៈពេល​ដូចគ្នា​ឆ្នាំ​ ២០២១ មាន​ ១ ៣០២,៦៧ ​លាន​ដុល្លារ។ ចំពោះ​ទឹកប្រាក់​ដែល​កម្ពុជា​នាំ​ទៅ​​ជប៉ុន ​ក្នុង​​​ពេល ៩ ​​ខែ​ឆ្នាំ​ ២០២២ គឺ​ចំនួន​ ៨៩៧,៦៩ ​លាន​ដុល្លារ កើនឡើង ៨,៥ ​ភាគរយ​ពី​ចំនួន ៨២៧,៤៩ ​លាន​ដុល្លារ និង​ការ​នាំ​ពី​ជប៉ុន​មក​កម្ពុជា មាន​ចំនួន​ ៦០១,៨ ​លាន​ដុល្លារ កើន ២៦,៦ ​ភាគរយ ពី​ចំនួន ​៤៧៥,១៨ ​លាន​ដុល្លារ​។

តួលេខ​ខាងលើ​បង្ហាញ​ថា ជញ្ជីង​ពាណិជ្ជកម្ម​កម្ពុជា មាន​ឧត្តមភាព​ចំនួន ២៩៥,៨៩ ​លាន​ដុល្លារ​។

ថ្លែង​ប្រាប់​ ភ្នំពេញ ​ប៉ុស្តិ៍ ​នៅ​ថ្ងៃ​ទី​ ២០ ខែ​​តុលា លោក លឹម ហេង អនុប្រធាន​សភា​ពាណិជ្ជកម្ម​កម្ពុជា បាន​ឱ្យ​ដឹង​ថា វត្តមាន​របស់​ក្រុមហ៊ុន​ជប៉ុន​នៅ​កម្ពុជា​បាន​កើន​ឡើង​ជា​លំដាប់ ជា​ពិសេស​​ក្នុង​តំបន់​សេដ្ឋកិច្ច​ពិសេស​ ដែល​បាន​និង​កំពុង​ជួយ​ឱ្យ​ការ​នាំចេញ​ទំនិញ​ពី​កម្ពុជា​ទៅ​ទីផ្សារ​ជប៉ុន​មាន​កាន់តែ​ច្រើន។ កំណើន​នៃ​ការ​វិនិយោគ​របស់​ជប៉ុន គឺ​ជា​ព័ត៌មាន​សំខាន់​សម្រាប់​វិនិយោគិន​បរទេស​មួយ​ចំនួន ដែល​តែង​ចាំ​មើល​ការ​បោះ​ជំហាន​របស់​វិនិយោគិន​ជប៉ុន ព្រោះ​ពួកគេ​យល់​ថា​ប្រទេស​ណា​ដែល​វិនិយោគិន​ជប៉ុន​​ទៅ​បណ្តាក់​ទុន​ច្រើន គឺជា​កន្លែង​មាន​ស្ថិរភាព​នយោបាយ មាន​សុវត្ថិភាព មាន​ច្បាប់​វិនិយោគ​ល្អ និង​មាន​ទីផ្សារ​នាំចេញ​រឹងមាំ។

លោក​បន្ថែម​​​ថា ក្រៅ​ពី​ការ​បណ្តាក់ទុន​ ប្រទេស​ជប៉ុន​ក៏​បាន​​​រួមចំណែក​​ជួយ​ជំរុញ​កំណើន​សេដ្ឋកិច្ច​កម្ពុជា​តាមរយៈ​ការ​សាងសង់​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ផ្លូវ​​ថ្នល់ និង​ការ​បណ្តុះបណ្តាល​ធនធាន​​មនុស្ស​​ផង​ដែរ។ ក្រៅ​ពី​ទំនាក់ទំនង​ទ្វេភាគី​​កម្ពុជា និង​ជប៉ុន​ ក៏​ជា​សមាជិក​នៃ​កិច្ច​ព្រមព្រៀង​ភាព​ជា​ដៃគូ​សេដ្ឋកិច្ច​គ្រប់​​ជ្រុងជ្រោយ​​តំបន់​ ​(RCEP) ដែល​​ជា​កិច្ច​ព្រមព្រៀង​ពាណិជ្ជកម្ម​ដ៏​ធំ​នៅ​លើ​ពិភពលោក​​ផងដែរ​។

លោក​​បញ្ជាក់​ថា៖​ «​ជប៉ុន ​គឺ​ជា​ទីផ្សារ​ដ៏​មាន​​​សក្តានុពល​សម្រាប់​ផលិតផល​កម្ពុជា ព្រោះ​មាន​ទំនិញ​ជា​ច្រើន​មុខ​ដែល​កម្ពុជា​បាន​​នាំ​ចេញ​ទៅ​លក់​នៅ​ទីនោះ​។ ចំនួន​មុខ​ទំនិញ​របស់​កម្ពុជា​នៅលើ​ទីផ្សារ​ជប៉ុន​នឹង​មាន​ចំនួន​កាន់តែ​ច្រើន​នៅ​ពេល​ខាង​មុខ​​»។

សម្រាប់អត្ថបទទាំងស្រុង សូមចូលទៅកាន់តំណភ្ជាប់នេះ

 

 

ដោយ៖ ហ៊ឹន ពិសី

ព័ត៌មាន៖ ភ្នំពេញ ប៉ុស្តិ៍

កាលបរិច្ឆេទបោះពុម្ភផ្សាយ៖ ថ្ងៃទី២១ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២២​